Jag vill tacka...

Jag har en egen lägenhet och jobbet är OK
Och jag tar en redig fylla då och då
Jag fixar ragg ibland
o har jag bjudit riktigt flott
så händer det att jag får krypa på

Några tackar turen för livet dom har fått
För vännerna dom har får målen dom har nått
Du får tacka vem du vill men det jag skördar har jag sått

Jag vill tacka mig själv och ingen annan
för allt jag har idag
Får man ta all skit när det går snett
skall man ha äran när det går bra
E det så förskräckligt var så god och döm
Brottet är begånget jag gav mig själv beröm

Bilen som jag åker i och kläderna jag bär
har ingen annan pröjsat för en jag
Å inte lär det finnas någon annan än jag själv
som sonar mina synder en vacker dag

Så varför tacka turen för livet du har fått
För vännerna du har får målen du har nått
Du får tacka vem du vill men det jag skördar har jag sått

Jag vill tacka mig själv och ingen annan
för allt jag har idag
Får man ta all skit när det går snett
skall man ha äran när det går bra
E det så förskräckligt var så god och döm
Brottet är begånget jag gav mig själv beröm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0