Intermediate Microeconomics & HV71

Dagen började i skolan, mycket dålig föreläsning, skulle inte ens vilja kalla det för det. Hur bra är det när läraren har gett oss ett kompendium med gamla tentor och lösningar. Ungefär hälften av dessa lösningar är FEL. Bra jobbat. Sen har hon fått förfrågan om att göra 2 uppgifter på lektionen, just för att dom e fel i facit. MEN, då står hon där framme och gör fel igen, och bli rättad av en i klassen. Hej och välkommen till högskolan.!

Sen blev det microplugg, förstår iaf allt när man får det förklarat o gör lösningarna steg för steg. Fick en liten glimt av ljus och hopp inför den tentan.

Gav upp efter sådär några timmar, rastlösheten tog vi. Blev en sväng till gymmet och träna lite mage och ben. Hade även tid att läsa igenom Fundamentals inför Statistiktentan när jag gick på löpbandet. Mår såå bra av att va igång med träning igen, ännu en gång måste jag påpeka det.

Nu ikväll blev det en sväng till Kinnarpsarena och hejade lite på HV, eller ganska mycket. Blev iaf 2-1 på övertid, inte total katastrof. Höjdpunkten av skratt kom när en Timråspelade riktgit fult tacklade en Hvspelare, han blir utvisad och på väg till utvnsningsbåset skriker en man några platser bort "Ditt jävla missfoster till MÄNNISKA" det lät verkligen så spontant, många skratt i raden va det.

Nu är jag hemma, och funderar lite över livet. Skolan går ja, som förväntat. Klarar det jag ska men vet alltid att jag kan bättre om jag bara skulle lägg tid på det. Vet inte varför jag inte gör det, tycker ju att det e kul när jag väl sitter med det.
Insåg även att jag varit "alone" ett bra tag nu, igen vid min sida sen midsommar. Ganska ovanligt för att vara mig, hade hamnat i förhållanderytmen. Men det brast där nån stans och just nu känns allt bra. Eller jag mår väldigt bra, trots att det är höst och jag hatar vintern och allt det där. Jag Trivs, skulle va ännu bättre om jag flyttade me, men finns ett mål och kommer nå det. Sen är jag mer än värd o bo i stan jag med. Just nu är det träning, vänner, skola och jobb som hägrar. Drar ihop sig mot tentor nästa vecka, osocial men det e ju just nu bara.

Ska nog ta och somna till fundamentals idag me. Känns iaf som något går in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0