Modeblogg & Jönköping...

Satt och surfade runt lite just nu, sökte på "Halleluja Jönköping" och lyckdes komma in i en modeblogg. Ängnade ca 30 sekunder på den sidan och bestämde mig sen för att skriva om det här. Vem bryr sig om vad en 17 årig tjej har för kläder på sig idag? Hur kan man bli känd för att man lägger ut en bild på sig själv, men dagens klädval och skriver vad det är inköpt och ev kanske en motivering om hur trendigt det är och varför man är så inne när man har sånna kläder. Vad vet jag, men vem orkar ens läsa om något sånt, hur ointressant e de inte då. E väl bara o gå en sväng på stan så ser man vad folk har på sig, eller ännu bättre, gå in i en affär o se vad som finns där, då kan du ju tom prova så plagget passar dig och din kropp. Ville bara dela min tanke och åsikt. Läs vidare ni, själv läser jag statistik, se om man kan bli känd lr om inte annat mindre fattig av att kunna det i framtiden.

Anledningen varför jag sökte på "Halleluja Jönköping" va för att ännu en gång stötte jag på den låten, den beskriver verkligen staden som det är. På ett sätt är jag glad att jag inte e från Jönköping om än ganska nära. Men man får verkligen känslan av att allt är tråkigt här. "Halleluja Jönköping, fan va det regnar, Hv ligger sist och Evergreens pizzor smakar skit" och "Halleljua Jönköping, hösten är här, löven täcker rådhusparken och en stråle fel i fontänen". Kan någon beskriva det bättre? Får verkligen en känsla av att inte vilja stanna här. Finns ju ett val, lämna till Ht 09, otroligt lockande många dagar, hur ska man göra. Finns bara ett svar, det ger sig, det som e meningen kommer hända. Så är det alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0