Djupdykning i Business Statistics chapter 4

Eftermiddagen tillbringade jag i skolan med min statistikbok. Var ungefär lika intressant som det låter, men insåg iaf att hoppet inte är helt ute. Kunde faktiskt tillslut lösa en uppgift själv, där frågan va "Om  priset på apelsinjuice idag är 145.5, standardavvikelsen är 25, hur stor är sannolikheten att priset är mindre än 100 i morgon" o det blev 3,44%
Frågan är nu bara hur mycket det hjälper mig i livet och vilken nytta jag kommer att ha av att nu kunna räkna ut detta?!



Dagens västerländska horoskop sa:"Du förebrår dig något, men i stället för att känna dåligt samvete, bör du försöka rätta till det hela"
Dagens österländska horoskop sa: "Du har allt du behöver - varför är du olycklig"

Ibland känns det som dom stämmer in ganska bra, kanske borde ta tag i vissa saker?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0