En summering av 2013...

Vi börjar med att summera 2013 innan vi välkomnar 2014..
 

Januari

Året började i en svacka. Separation är smärtsam även för den som tar beslutet. Nya relationer tog snabbt fart men det var med avvaktan dom det fortlöpte. Flytten gick mot Rambergsliden och övertidstimmarna sköt i höjd. Helgerna tillbringades främst på Harrys med Emelie och Madde.

 

Februari

Avvaktan fortsatte och pressen efter flytten ökade på. Min och Ks relation blev stabilare och vi kunde umgås på ett bättre sätt. Insanity var en bra kväll ur sällskapssynpunkt, det lade grunden till fortsatt umgänge med Linnea. Däremot satte den kvällen grunden för det kaos som kom att utspela sig under mars. Söndagar var man konstant bakis och tillbringades med föräldrarna på lägenhetsvisningar.

 

Mars

Kaos på vänskapsfronten. Lögner om en det ena en det andra skapade kaos i min, Ems och Ps relation. Hur den slutade vet jag knappt inte. Men ingen av de två personerna är längre i mitt liv. Happening under månaden var en kråka på köpekontraktet för lägenheten. Finally skulle jag få mitt egna, första hem.

 

April

Kaoset på jobbet började lägga sig. Mer tid för ytterligare kvällar på krogen. Numera främst på Karlssons. Relationen med P blev allt kyligare, var verkligen ännu inte redo för ngn relation. Resorna vi gjorde fick iaf mig att inse att det inte var ämnat. Månaden avslutades med magsjuka och en resa till Egypten med Em. Jag hade ”the time of the year” där nere. Älskade varje sekund och ville verkligen inte alls åka hem. Det var med tårar i ögonen jag lämnade de underbara människor jag fått äran att umgås med under den veckan. Vänskapen med Em var än mer kylig då vi inte drog helt jämt hela veckan.

 

Maj

Kom hem från Egypten i början av månaden, uppbrottet med P var ett faktum. Känslorna för en relation fanns inte där. Den 15 maj var dagen inne, jag fick nycklarna till lägenheten. Kommande 2v var det renovering som stod på schemat. Månaden avslutades med en inflyttningsfest utan dess like.

Indira, Hanna, Pillan, Madde, Emelie, Clara, Elin, Petra, Joel, Micke, Sofia & Sam förgyllde min kväll. Just ja, Js besök är inte att förglömma. Samma kväll träffade jag A som kom att hålla mig flytande en månad.

 

Juni

Mycket på jobbet igen men det fina vädret lyckades hålla övertiden på en bra nivå. Blev en del häng i Gränna och på Bryggan. Sen var det såklart Gatebil på Mantorp med brosch, midsommar i Västervik, uppbrottet med Em, dejten med J och underbara helgen på Bråvalla med Linnea.

 

Juli

Första riktiga semestern! Började på Öland för att hälsa på Linköpingsgrabbarna från Bråvalla. Ett par dagar hos Sussie och sen hem igen. En vecka i Alanya med mamma stod på schemat efter det. Månaden avslutades med en liten roadtrip till bland annat Vadstena och Halmstad med J. Känslorna var ett kaos, killen var ett svin men känslor hade väckts till liv. Kan även erkänna att jag aldrig någonsin kommer att åka nykter till Björnholmen igen.

 

Augusti

50 shades räddade några av mina lediga dagar. Började sakna jobbet. Dagarna med J var som alltid oförutsägbara och jag började tröttna. Kräftskivan var både starten och slutet på en era. Falkenberg med jobbet, behöver nog inte säga mycket mer. Hade en kanon vecka med kollegorna.

 

September

Jag bestämde mig efter massa fram och tillbaka att Js era i mitt liv var till ända. En kväll på piren och ett hej till M på FB, en ny tid i livet tog sin start. En tid som till en början var komplicerad, synes inte bli allt för utdraget men kom att bli ngt helt annat.

 

Oktober

Hade mina grabbar från Linkan på besök. Blev en riktigt bra kväll på Karlssons med alla mina favorittjejer närvarande. Som den tid på året det var så vart det mkt jobb, en hel del med klätterklubben och mkt planerande inför Halloween.

 

November

Månaden började med Halloween i Skänninge med Madde, Aleksander och M. En riktigt bra outfit, kavaljer och fest gjorde kvällen minnesvärd. Här skulle vår tid börja, men någon hade tydligen helt andra planer och tyckte att vi minst sagt skulle utsättas för en rad prövningar. Hade en riktigt bra helg i Linköping med Johan. Bowling, julmarknad, shopping och bra käk.

 

December

Julmarknad i Eksjö med hela familjen, kallt och en massa snö men ack så mysigt. Jul på Liseberg och klättring i Göteborg med Sofia, Sam, David och Robban. Sen kom julen som tillbringades hemma hos mor & far. Åkte sen upp till DStockholm för att avsluta året och fira in ett 2014 med stort hopp, glädje men enorm saknad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0